کد مطلب: 204496
۶ گياهي که فشار خونتان را کاهش مي‌دهند
تاریخ انتشار : 1399/09/29 14:06:58
نمایش : 1677
متخصصان تغذيه مي‌گويند فشار خون بالا را مي‌توان با مصرف برخي گياهان کاهش داد.
به گزارش هفت چشمه به نقل از به نقل از فود نيوز، امروزه بخش قابل توجهي از مردم از فشار خون بالا رنج مي‌برند. فشار خون بالا يک بيماري مزمن است که ارتباط مستقيمي با بيماري‌هاي قلبي و عروقي دارد. اين بيماري زماني روي مي‌دهد که رگ‌ها شروع به تنگ شدن مي‌کنند و فشار خون به ديواره رگ‌ها افزايش مي‌يابد. به همين جهت قلب مجبور است براي پمپاژ خون فشار بيشتري را تحمل کند. در صورت عدم درمان فشار خون بالا، اين امر مي‌تواند منجر به بيماري‌هايي مانند سکته قلبي، مشکلات در رگ‌هاي کرونري (رگ‌هاي خون رسان به قلب) و نيز سکته مغزي شود.

با اين حال، خبر خوشحال کننده اين است که مي‌توانيد با مصرف برخي گياهان از خطر افزايش فشار خون بالا جلوگيري کنيد. مهمترين گياهاني که مي‌توانند باعث کاهش فشار خون شوند شامل موارد ذيل است:

۱- سير

سير حاوي ۳۳ ترکيب مختلف سولفور است که خواص ضدالتهابي، ضدباکتريايي، و آنتي اکسيداني دارد. آليسين موجود در سير مي‌تواند به ميزان قابل توجهي فشار خون را کاهش دهد.

۲- چاي سبز

اپيگالوکاتچين موجود در چاي سبز يکي از آنتي اکسيدان‌هاي بسيار قوي است که خواص ضدالتهابي دارد. تحقيقات متعدد بر روي چاي سبز نشان داده است اين نوشيدني گياهي مي‌تواند باعث کاهش فشار خون سيستولي و دياستولي شود.

۳- دارچين

از جنبه فني اگر بخواهيم به مسئله نگاه کنيم دارچين در خانواده ادويه‌ها دسته بندي مي‌شود، اما اين گياه را همانند چاي سبز مي‌توانيد به صورت دم کرده مصرف کنيد. انسولين موجود در دارچين باعث کاهش فشار خون مي‌شود.

۴- مريم گلي

مريم گلي را به عنوان ادويه به سس گوجه، املت، ماهي و پاستا اضافه مي‌کنند. به دليل خواص آنتي اکسيداني اين گياه، مريم گلي مي‌تواند باعث کاهش فشار خون شود.

۵- چاي ترش

چاي ترش را با گل‌هاي بزرگ و قرمزش مي‌شناسند. اين گل‌ها را پس از چيدن و خشک کردن مي‌توان براي تهيه چاي مورد استفاده قرار داد. به دليل سطح بالاي آنتي اکسيدان‌هاي موجود در چاي ترش و خواص ضدالتهابي آن، اين نوشيدني مي‌تواند باعث کاهش فشار خون شود.

چاي ترش

۶- زالزالک

اين گياه که از خانواده رز است، به صورت گسترده به عنوان يک داروي گياهي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. از برگ، ميوه‌ها و گل اين گياه به عنوان دارو براي درمان برخي بيماري‌ها استفاده مي‌شود. مي‌توانيد از اين گياه براي کاهش فشار خون بالا، سطح کلسترول بالا و کنترل خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي استفاده کنيد.

در کنار مصرف اين گياهان، مي‌توانيد با کاهش مصرف نمک خوراکي و نيز افزايش تحرک و ورزش مداوم به ميزان قابل توجهي از فشار خون بالا جلوگيري کنيد.

انتهاي پيام/570ه

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg